Februari! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Secil Durak - WaarBenJij.nu Februari! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Secil Durak - WaarBenJij.nu

Februari!

Door: Seçil

Blijf op de hoogte en volg Secil

05 Maart 2012 | Canada, Ottawa

Hallo lieve mensjes,

Ja hoor nog een maand is voorbij. De laatste keer dat ik een verslagje had geschreven moest ik nog mijn springbreak ingaan. Nou guess what I'm back. Ik ben eerst dus naar Toronto gegaan. Daar ben ik naar de Toronto Islands gegaan waar je echt een fantastisch uitzicht hebt over de hele stad. We zijn in de CN tower gegaan waar het uitzicht nog veel beter is. Wat een geweldige wereldstad zeg. De mensen zijn zo vriendelijk en er hangt een hele relaxte sfeer. Ik ben ook nog naar het Royal Ontario Museum, Chinatown, Eaton center en naar St. Lawrence market gewest. Ik was echt onder de indruk, vooral omdat het zo anders is dan Ottawa. Winkelen in het Eaton center was als een droom die uitkwam haha (ja vrouwen en winkelen). Daarna ben ik nog vanuit Toronto een dagje naar de Niagara Falls gegaan. Echt supermooi. We hadden geluk met het weer want het was 5 graden(heel warm dus:p) en het zonnetje scheen. Daardoor konden we een supergrote regenboog zien bij de watervallen. Echt prachtig. De stad Niagara Falls was zelf een beetje een grap. Het leek wel een Vegas voor kinderen. Daar hebben we dan ook niet veel tijd doorgebracht maar de falls was echt de moeite waard!
Van daaruit vloog ik naar Chicago en tot mijn grote blijdschap kon Dinny ook komen. Echt superleuk! Ze wilde me nog komen ophalen van het vliegveld maar O'Hare airport is zo groot dat we elkaar hebben gemist. Maar mannn wat is Chicago vet! We gingen eerst gewoon lekker door de stad rondlopen en heel veel foto's maken. Wat mij opviel is dat de mensen heel open zijn en altijd bereid zijn om een praatje te maken. Zo werden we op de eerste dag al door meerdere mensen zomaar aangesproken. De sfeer is in Chicago iets minder relaxt. Ook al zijn Amerikanen heel open, toch moet ik eerlijk toegeven dat Canadezen een stuk vriendelijker zijn. Je voelt je in Canada wel meer welkom dan in de States. Neemt niet weg dat Chicago echt geweldig was. We zijn naar de Chicago Bulls game geweest waar echt een hele vette show werd gemaakt. Ook zijn we in het John Hancock center geweest om eens de stad van boven te bekijken. Jammer genoeg was het een beetje bewolkt en mistig en was het zicht wat minder dan we hadden verwacht. Ik was echt blij om weer even iemand van thuis te zien. Was wel weer ff een lekker thuis gevoel haha. Ook was het fijn om weer eens ouderwets belachelijk te doen met Dinny zoals dansen in het metrostation waar altijd muziek gemaakt wordt door straatmuzikanten. Mooie momenten! Jammer genoeg was het sneller afgelopen dan ik gewild, maar het was zeker allemaal de moeite waard. Echt geweldig!
Nu ben ik alweer een week terug en ja de opdrachten stromen weer lekker binnen. Die gekke Canadezen hebben echt haast hiero. Alle stof even in je hoofd stoppen binnen 4 maanden is echt gekkenwerk. Ze zijn allemaal ook heel ijverig, vooral omdat er met gemiddelden wordt gewerkt zowel op de uni als in de arbeidsmarkt. Er wordt echt gekeken naar wat je gemiddelde is en dan wordt er vooral gestreefd naar een A. De meeste mensen die dan ook klaar zijn met hun bachelor en een hoog GPA(zo heet gemiddelde hier) hebben, krijgen vaak een goede baan aangeboden. Ze kijken eerder naar je gemiddelde dan naar je ervaringen of dergelijke. Ik sprak toevallig met een man in het vliegtuig zei dat dat ervoor zorgde dat mensen makkelijkere vakken nemen om dat gemiddelde te kunnen halen. Heel anders dan bij ons dus.

Nou wat ik heb ik nog in het vooruitzicht: dit weekend is mijn huisfeest. Dat zijn trouwens ook echt de betere feestjes hier. Daarbuiten is het dat weekend erop St. Patricks day wat ook gekkenhuis zou moeten zijn. Ik ben zelf heel erg benieuwd. Oh en nog een mooi vooruitzicht: mijn moeder gaat me een voedselpakket sturen met superveel Nederlands en Turks eten. Daar kijk ik misschien nog wel het meest naar uit hahaha. Verder heb ik nog minder dan 5 weken les en dan beginnen de finals. De tijd vliegt voorbij o mijn god. Dit leventje bevalt me echt prima. Ik ben dan ook alweer op zoek naar iets dat ik weer in het buitenland kan doen volgend jaar haha. Ik ga deze maand ook nog even mijn roadtrip regelen, waar ik ook ontzettend naar uit kijk.

Ik hou jullie nog op de hoogte!

Liefs,

Seçil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Mei 2012

Laat mijn tripje maar beginnen

11 April 2012

Maart en een beetje april!

05 Maart 2012

Februari!

13 Februari 2012

De eerste maand in Canada
Secil

Hallooo mensjes, Hier kunnen jullie mijn ervaringen lezen in het koude maar o zo mooie Canada!

Actief sinds 14 Feb. 2012
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 6526

Voorgaande reizen:

06 Januari 2012 - 16 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: