Laat mijn tripje maar beginnen - Reisverslag uit Montréal, Canada van Secil Durak - WaarBenJij.nu Laat mijn tripje maar beginnen - Reisverslag uit Montréal, Canada van Secil Durak - WaarBenJij.nu

Laat mijn tripje maar beginnen

Door: Seçil

Blijf op de hoogte en volg Secil

16 Mei 2012 | Canada, Montréal

Hallo mensjes,

Weer even een verslagje van mij. Ik ben ondertussen al 2 weken klaar met de uni en heb ook al mijn resultaten en ik kan met trots vertellen dat ik alles vakken heb gehaald.

Afgelopen zaterdag (12 mei) begonnen met mijn reis. Ik was in Montreal begonnen. Ik was al een keertje in Montreal geweest maar toen had ik nog niet zoveel van de stad gezien. Nu heb ik er echt de tijd voor genomen door ook de bezienswaardigheden te bezoeken. Zo heb ik de berg Mont Royal beklommen om zo een heel mooi uitzicht over de stad te krijgen. Vervolgens heb ik genoten van het winkelaanbod, wat wel even iets anders is dan Ottawa. Ik heb het olympisch stadion gezien en ook heb ik een bezoekje gebracht aan de botanische tuin. Verder heb ik de prachtige basiliek van Notre Dame (Montreal versie) bezocht. Waarschijnlijk een van de meest indrukwekkende kerk die ik tot nu toe heb gezien. Old town in Montreal doet heel frans aan wat heel leuk is. Ik ben ook naar de McGill university gegaan. De universiteit heeft echt een hele mooie campus en doet ook meer Amerikaans aan dan die van Ottawa. Leuk om al die studenten te zien.

Op de 2e dag in de avond om half 12 heb ik de bus genomen naar Boston. De reis duurde 7 uurtjes en toen kwamen er eindelijk aan. Boston vond ik zelf echt heel leuk, er hangt een hele leuke sfeer en ik had ook heel veel geluk met het weer. Toen ik daar aankwam was het nog redelijk vroeg (lees 8 uur 's ochtends). Na het opfrissen en een lekker ontbijtje ben ik naar het hostel gegaan om mijn tas te droppen en de stad te ontdekken.

De buurt waarin sliep was ver weg van downtown maar met de metro was het prima te doen. Het was een leuke buurt met vintage winkeltjes, sneakershops en veel restaurantjes. Leek een beetje op de Damen buurt in Chicage. Superleuk dus.
Ik had van Lieke een paar tips gekregen en had zelf ook al het een en ander opgezocht. Ik was ook al meteen verkeerd gelopen, maar nadat ik op het goede punt was, ging ik naar boston common en begon daar mijn freedom trail wandeling begon. Zo liep ik langs Public garden, wat echt supermooi was. Wat me opviel was dat de stad onverwachts veel groen had. Ook het park was een en al groen met hangwilgen en overal eekhoorntjes en eenden haha.
Toen liepen we Charles st. in wat echt superleuk was. Het hele straatbeeld was een beetje vintage aangedaan. Elke winkel had een zwart met goud uithangbord. Echt mijn ding. Op aanbevelen van Lieke ging ik even langs Cafe vanille, leuk tentje met kleine patio buiten met heerlijke broodjes. Ik wilde nog wel een gebakje maar ik zat echt te vol. Daarna liep ik lang het TD garden Boston Celtics stadion, zo door naar Little italy. Het hele wijkje is in het teken van Italie. Zo zijn er veel Italiaanse barbershops, bakkers en restaurantjes. Daarna liep ik door naar het Christopher Columbus park en langs de harbour door naar Faneuill Marketplace. Echt een mooie verzorgde stad was mijn indruk. Na die lange wandeling ben ik naar het hostel gegaan, ik was helemaal uitgeput. Na een klein dutje ben ik nog in een koreaans restaurantje gaan eten waar ik mijn eerste bibimbap heb gegeten. HEERLIJK!

Dag 2 in Boston stond in teken van Harvard University. Ik nam de bus daarheen en zag al meteen dat het echt als een dorp was opgebouwd. Overal verschillende grote faculteitsgebouwen tussen huizen in en omringd met superveel kleine restaurantjes en winkels. Alleen al bij het binnentreden van de campus had ik al het idee, van wauw daar wil ik ook wel studeren. Omdat school hier al is afgelopen, waren er niet zo heel veel studenten en toch voelde het heel studentikoos allemaal. Ik was ff echt heel jaloers op de Harvard studenten. 4 gymnasions, mooie voorzieningen en een geweldige campus. Ook hier weer overal groene grasvelden en ontzettend veel bomen. Na het bezoeken van de campus, ging ik naar Boylston st om lekker te winkelen en vervolgens te gaan eten bij the Cheesecake factory. Omdat ik nog niet helemaal uitgeshopt was, ging ik nog ff naar een ander winkelcentrum ergens buiten downtown, waar ik me ook prima heb vermaakt.

Toen ik in het hostel kwam was ik weer helemaal kapot van al het lopen en ging ik lekker slapen. Vanochtend moest ik vroeg op voor de bus richting New York. Hier heb ik me denk ik nog wel het meest op verheugd. The Big Apple. Ik zie eindelijk Lotte en Robbert weer en ben echt gewoon klaar om de stad te ontdekken. Het mooie aan het reizen met de bus hier is dat je lekker wifi hebt en nu had ik dus ook gewoon de tijd om mijn mini-blogje bij te werken.

Ik hou jullie op de hoogte!


Liefssss vanuit de States :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Montréal

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Mei 2012

Laat mijn tripje maar beginnen

11 April 2012

Maart en een beetje april!

05 Maart 2012

Februari!

13 Februari 2012

De eerste maand in Canada
Secil

Hallooo mensjes, Hier kunnen jullie mijn ervaringen lezen in het koude maar o zo mooie Canada!

Actief sinds 14 Feb. 2012
Verslag gelezen: 2226
Totaal aantal bezoekers 6532

Voorgaande reizen:

06 Januari 2012 - 16 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: